het ombouwen van een figuur

Plaats hier alle overige figuren in schaal 1/6
Ton
Site Admin
Berichten: 739
Lid geworden op: 28-01-2012 19:07

het ombouwen van een figuur

Bericht door Ton » 15-03-2013 18:52

Op veler verzoek, volgt hier het verslag van het ombouwen en verouderen van een 1/6 figuur.

Als je een figuur wil ombouwen en en verouderen om hem in een diorama te plaatsen komen er een aantal dingen naar voren.

Maak eerst een goede planning van het te bouwen dio, zeker met de opbouw van je figuur anders loop je het risico dat je vast loopt.

Als je zoals bij dit figuur de armen gedeeltelijk ontbloot is het het mooiste om de scharnierpunten op te vullen.

Hieronder het verslag zoals ik te werk ga, let op dit is niet heilig makend en zijn er meer wegen die nar Rome lijden.


Afbeelding

in mijn geval neem je een berg spullen uit je scrapbox...............


Afbeelding

Afbeelding

de bedoeling is dat het figuur een grote slagsleutel in zijn hand krijg dus deze eerst maar eens gemaakt.

Afbeelding

de scharnieren zoals bedoeld die weg gewerkt gaan worden.

Afbeelding

op de handen zitten altijd gietnaden deze worden eerst weg geschuurd anders zie je deze terug als de handen geschilderd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

om de handen een betere passing te geven worden de vinger half door gesneden dan zijn ze makkelijk te buigen, je maakt dan je hand passend op het onderwerp dat hij vast moet houden.

vervolgens vul je de naden op met magic sculp dit is een twee componenten boetserklei welke zich makkelijk laat vormen en glad laat strijken door een penseel met water

Afbeelding

de volgende stap is de positie bepalen van het figuur kijk hierbij of het op een natuurlijke manier sta, ander kun je ook dit nog aanpassen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de volgende stap was het fixeren van de benen dit doe ik met dikke superlijm welke ik tussen de dlen laat lopen en dan direct laat uit harden d.m.v. activator.
let op dat je de broek nog aankrijg, ik mijn geval gaat dat door de positie van het figuur niet.
dus eerst het rechte been gefixeerd en dan de broek aan en dan de andere been fixeren, let op dat je geen superlijm op de stof laat lopen want dat zit direct vast.


Afbeelding

Afbeelding

het plaatsen van het hoofd

zet eerst de adaptor vast in de gewenste positie, daarna heb ik met de multitool een groot gedeelte weg geslepen, deze ruimte heb je nodig om op te vullen om een hals te maken.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

de hals afwerken ook weer met water en een penseel

einde van deel 1 tot de volgende ronde

Ton
Het is minder erg iemand door de dood te verliezen dan door ontrouw. De dood vernietigt alleen de toekomst; het verraad doodt ook het verleden.

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2013 19:19

Bravo. :lol:
Ik heb gezocht, maar ik kan magic sculp nergens in nederland kopen/vinden. :cry:

Robbert Jan
Soldaat 1
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-03-2013 17:44

Bericht door Robbert Jan » 15-03-2013 19:20

Erg informatieve post Ton, bedankt! En net op tijd aangezien ik vandaag ben begonnen van het customizen van mijn eerste figuur :) Ik kijk al uit naar deel twee!

dirk van lit
Moderator
Berichten: 136
Lid geworden op: 29-01-2012 13:53

Bericht door dirk van lit » 15-03-2013 19:32

Weer goed bezig Ton !!

@ Bob hier een link voor magic sculp
http://www.scale-world.nl/e-store/products/322/6733/

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2013 19:36

Leuke stap voor stap uitleg Ton!

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 15-03-2013 19:39

Leuk verslag en leerzaam 8) 8) 8) 8)
Ben ook benieuwd naar deel 2

Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2013 19:46

dirk van lit schreef:Weer goed bezig Ton !!

@ Bob hier een link voor magic sculp
http://www.scale-world.nl/e-store/products/322/6733/
Bedankt Dirk,
Maar zojuist toch maar in Duitsland gekocht voor €13,50 incl. Verzendkosten.

dirk van lit
Moderator
Berichten: 136
Lid geworden op: 29-01-2012 13:53

Bericht door dirk van lit » 15-03-2013 19:52

Is dat ook 250 gram

Zo ja is dat een betere prijs :D

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2013 19:55

Nee, 100 gr voor 8,50,
In nederland was het uitverkocht.

dirk van lit
Moderator
Berichten: 136
Lid geworden op: 29-01-2012 13:53

Bericht door dirk van lit » 15-03-2013 19:59

schmidt schreef: In nederland was het uitverkocht.
Zag het net staan ja :(

Plaats reactie

Terug naar “Overige figuren schaal 1/6”