The Verlinden Way (Volume II)

Bespreek hier boeken en tijdschriften welke interessant kunnen zijn voor onze hobby.
Plaats reactie
Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

The Verlinden Way (Volume II)

Bericht door Guus Knapen » 28-11-2012 08:44

Afbeelding

Dit boekje heeft geen ISBN-nummer.
Francois Verlinden gaf deze boekjes toentertijd zelf vanuit zijn woonplaats Lier (België) uit.
Het boek heeft 94 pagina's en 120 illustraties, waarvan 40 in kleur.

Ik denk dat ik dit boekje in 1984 heb aangeschaft bij Kuypers Hobbyhuis in mijn toemalige woonplaats Utrecht. Als jongen ging ik daar graag naartoe, omdat ze daar een prachtige collectie materialen, bouwdozen, resin kits enz. enz. enz. in de schaal 1 op 35 hadden.

Toen ik een jaar geleden alles wat ik in 1 op 35 had verzameld en gebouwd heb verkocht, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om dit boekje ook te verkopen.
Het boekje beschrijft de bouw van 25 diorama's.

Achteraf ben ik heel blij dat ik het niet heb weggedaan. Dit vooral omdat ik in eerste instantie alleen maar spullen in schaal 1 op 6 kocht en er bijna niets aan veranderde of zo. Dit vanwege chronisch tijdgebrek.
Ik heb echter ontdekt dat, als je wilt, er best nog wel wat tijd bij elkaar te schrapen is. Tevens ontdekte ik (opnieuw) hoe ontspannend het kan zijn om soms uren aan een klein onderdeeltje te schuren, plamuren, weer te schuren en uiteindelijk de verf erop te brengen.
Voor iedereen die zich bezig houdt met (plastic) modelbouw is dit boekje een must.

Wat mij betreft een echte aanrader.

Zoals jullie kunnen zien is dit boekje best beduimeld en verkreukeld. Dit in tegenstelling tot bijna al mijn andere boeken. Ik ben er namelijk altijd heel zuinig op.
De toestand van dit boekje zegt dus wel iets. Ik heb het overal gelezen. In de trein, als ik naar college ging; in de bus, als ik naar de stad ging; in bed, als ik nog wat inspiratie wilde opdoen en zelfs in de pauzes van mijn zaterdagbaantje. Meestal lag hij ook open als ik met modelbouw bezig was. Kortom een boekje dat ik in die tijd bijna altijd bij me had.

Chris gaat natuurlijk weer om een cijfer vragen. Nou in dit geval durf ik het wel aan: wat mij betreft een 9 1/2! (En dat voor een gewezen schoolmeester)
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

Jan-Cees Grinwis
Luitenant generaal
Berichten: 2982
Lid geworden op: 06-05-2012 22:41

Bericht door Jan-Cees Grinwis » 28-11-2012 19:16

Ja Guus dit was een topper!

bij mij al wel meer dan 20 jaar weer weg :wink:

zo gaat dat !
grtz Jan-Cees


Sherman's !!!!!!!!m4dv,m4,m4105,m4a1dv,m4a1early,m4a1mid,m4a1late,m4a176w,m4a1e8,m4a2early,m4a2mid,m4a2late,m4a276w,m4a2e8,m4a3E2jumbo,m4a4,m4a4firefly,m4a6

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 28-11-2012 19:39

Mooi boekje Guus
Het is toch mooi dat je het boekje al zo lang heb :wink:

Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

Bericht door Guus Knapen » 28-11-2012 19:48

Dag Jan-Cees,

Heel af en toe kom ik hem nog tegen op Marktplaats.
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen naslagwerk”