Boek over Sd.Kfz. 250

Bespreek hier boeken en tijdschriften welke interessant kunnen zijn voor onze hobby.
Plaats reactie
Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

Boek over Sd.Kfz. 250

Bericht door Guus Knapen » 22-11-2012 21:54

Afbeelding

Enige tijd geleden kocht ik een halfgebouwde AH Sd.Kfz. 250. In eerste instantie was ik er heel blij mee. Dat zakte best snel af toen ik besefte dat het op zich maar een zeer incompleet model met de nodige onjuistheden is.
Toen ik dat op dat punt was, ben ik maar eens op internet naar wat foto's e.d. gaan speuren.
Dat leverde op zich veel informatie op.

Gelukkig zat ook dit boek bij de koop van het model ingesloten. Want het leverde, toen ik het ging lezen, genoeg input en inspiratie om met het project verder te gaan.

Nu pak het er keer op keer bij.

Overigens is dit wel een beetje kenmerkend voor mijn interesse in referentieboeken. Ik koop graag boeken met mooie plaatjes om te kijken met af en toe wat tekst ter verduidelijking. Ik moet overdag en vaak 's avonds al zoveel lezen, dat ik er voor de hobby domweg geen zin meer in heb.

Op zich komt dit boek uit een leuke serie.
In Engeland heb ik al eens voor weinig van dezelfde serie over de Stuart gekocht. Achteraf neem ik het mezelf kwalijk dat ik niet gewoon alle deeltjes van die serie toen heb gekocht.
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 22-11-2012 22:02

Eindelijk de eerste boek recensie, hopelijk komen er meer.
Wat voor cijfer zal jij geven voor dit boek Guus :?:

Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

Bericht door Guus Knapen » 22-11-2012 22:08

Voor dit boekje van 96 pagina's geef ik een goede 8.

Argument:
Dit heeft te maken met mijn voorkeur. Ik kan me voorstellen dat iemand met voorkeur voor meer tekst een lager cijfer zou geven.
Ik geef het geen 9. Dat is wat mij betreft weggelegd voor de Osprey-boeken waar Wim en ondergetekende een redelijke collectie van hebben opgebouwd. Die hebben namelijk prachtige kleurentekeningen.
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen naslagwerk”