Weet je, zeker in de beginjaren van de stoomtractie waren er niet echt van de hoge goederen perrons.
Zelfs niet voor personen, daarom zie je ook op personenrijtuigen van die treeplanken zodat de reizigers in- en uitstappen konden:
Er waren dus diverse mogelijkheden:
Geen perron, dan was er een soort van los straat (klinkers) naast het spoor en werden de goederen wagen rechtstreeks gelost in de wagen (paard en wagen) of later de vrachtwagen.
Soms een iets verhoogde perron, verder zie boven.
Of een echt hoog perron, soms een deel van de perron van het station waar dan een goederen wagen gelost/geladen kon worden. Vaak kwam dit door dat er dan een postwagen geladen/gelost kon worden.
Kort gezegd: honderdduizend mogelijkheden
Perron
-
- Moderator
- Berichten: 6918
- Lid geworden op: 06-05-2012 16:56
-
- Korporaal
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 13-03-2013 21:05
-
- Moderator
- Berichten: 6918
- Lid geworden op: 06-05-2012 16:56