Geen toegang meer voor Toys Unlimited op Actionfigurado

Hier kunnen alle niet gerelateerde onderwerpen besproken worden
Plaats reactie
Marcel de Groene
Korporaal
Berichten: 320
Lid geworden op: 07-05-2012 09:09

Geen toegang meer voor Toys Unlimited op Actionfigurado

Bericht door Marcel de Groene » 15-05-2017 12:42

Vanwege een geschil met Actionfiguren-shop.com ben ik niet langer welkom als handelaar of bezoeker van de ActionFigurado, ook niet als lid van BSTN Ik wil hier graag even uitleggen waarom.

Met de komst van de nieuwe meertalige website wilde ik ook graag de bijbehorende domeinnamen vastleggen. Zo ook toysunlimited.de. Nu ben ik erachter gekomen dat dit domein al negen jaar in bezit is van de Actionfiguren-shop. Op zich niets mis mee, want iedereen kan een domeinnaam claimen. Echter, toysunlimited.de linkt automatisch door naar de Actionfiguren shop. Ook nog geen probleem als we ons allebei in een verschillende branche zouden begeven. Maar we weten allemaal dat dit niet het geval is en we allebei dezelfde artikelen verkopen. Dit is dus een gerichte actie geweest met maar één doel. Niet erg chique. Ik heb mij juridisch laten adviseren waar ik sta in deze, en nu blijkt dat deze praktijk, in het vakjargon "kielzoggen" genoemd als oneerbaar handelen te boek staat en dat ik bijzonder sterk zou staan in een eventuele rechtszaak.

Met deze informatie heb ik de "collega" benaderd en hem gevraagt met deze praktijken op te houden en afstand te doen van het domein. Deze wast zijn handen echter in onschuld en claimt als domein eigenaar alles te mogen doen wat hem goeddunkt. Hij is echter wel bereid het domein te koop te zetten. Ik zou dan het domein tegen een gereduceerd tarief mogen overnemen (kostendekkend voor hem) Dat heb ik niet geaccepteerd. Wel een acceptabel tegenbod gedaan, omdat een domein nu eenmaal een zekere waarde heeft en daarmee kan ik het voor mijn gevoel netjes afhechten. Voor mij was van belang dat het door linken zou stoppen. Dat doel heb ik bereikt. Dat hiermee de relatie met betrokken "collega" schade zou oplopen is logisch, wat ik betreur, maar zakelijk gezien heb ik hier de afgelopen 9 jaar ongetwijfeld ook schade door geleden. De keus om hier hard in te gaan zitten was dan ook zakelijk, niet persoonlijk. Het bijkomende "Berufsverbot" voor de Actionfigurado is dan ook kinderachtig en niet relevant. Ik onderzoek nog of het rechtmatig is iemand/of een bedrijf de toegang tot een publiek evenement te ontzeggen op deze gronden.

Marcel de Groene
Toys Unlimited
Je bent nooit verslagen, todat je het toegeeft. (George S. Patton)

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 21-05-2017 15:58

Wordt tijd dat we zelf wat organiseren !!!!

Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen off topic”