foto grootte

Hier kunnen alle niet gerelateerde onderwerpen besproken worden
Gast

Bericht door Gast » 02-08-2013 14:52

Beeldgrootte staat bij mij maximaal: 1280x1024, en dat is vrij normaal.

Gast

Bericht door Gast » 02-08-2013 15:57

Ik weet niet hoe, maar ik kan geen grote afbeeldingen plaatsen.
Wie o wie kan mij dit uitleggen?

Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

Bericht door Guus Knapen » 02-08-2013 16:54

En bij mij zijn ze of vrij klein, of vrij groot.
Een tussenformaat lijkt niet te lukken.

En... vreemd genoeg passen mijn eigen foto's bij mij wel op 1 scherm. Behalve staande foto's. Maar dat heeft met landscape- en portraitinstellingen te maken.
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

Wilfred
Sergeant
Berichten: 731
Lid geworden op: 18-03-2013 23:53

Bericht door Wilfred » 02-08-2013 21:02

@Guus Ik neem aan dat jij als fotograaf toch wel tenminste fotobewerkings software hebt? Photoshop of Paintshop Pro. Kan je een afbeelding met een percentage of hoeveelheid pixels aanpassen en nog veel meer. Deze dan uploaden. Websites die "gratis" foto's hosten zullen waarschijnlijk niet alle formaten accepteren.
Los van de hele discussie vind ik de foto's die wij hier tonen van prima kwaliteit en grootte. Een enkeling zal misschien moeten scrollen. Het is even niet anders.

Mvg Wilfred
Hänschen klein ging allein
In die weite Welt hinein.

Gast

Bericht door Gast » 02-08-2013 21:04

Bedankt voor het begrip!

Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

Bericht door Guus Knapen » 02-08-2013 21:10

Dag Wilfred,

Eerlijk gezegd ben ik gewoon een ouderwetse fotograaf. Ik heb het geleerd toen we nog rolletjes gebruikten.
De compositie belichting, diafragma, sluitertijd e.d. bepaal ik allemaal vooraf. Dan druk ik af en het staat op de stick.
Achteraf bewerken doe ik niet.
Wel maak ik af en toe van een liggende een staande foto. En... heel af en toe snij ik (in paint) er een lelijk stukje vanaf. Maar, volgens de regelen der kunst mag dat niet. Zodra je klikt moet de foto goed zijn, zo is me altijd ingeprent. "Als je er aan moet bewerken, of snijden, is hij eigenlijk mislukt.", zei mijn leermeester altijd.
Vandaar dat ik niet zoveel verstand van die groottes heb.
Op advies van iemand van het forum gebruik ik Mijnalbum.nl. Dat werkt verder prima. Ook op mijn IPad en IPhone.
Voorheen kon ik alleen klein of supergroot plaatsen. Nu kan ik klein en groot.
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen off topic”