Treinen in schaal 1/6

Graag alleen spullen met betrekking op onze hobby.
Gast

Bericht door Gast » 26-10-2013 21:03

winius schreef:
chris quick schreef:Ik kwam deze ook tegen

Afbeelding

Kan iemand mij iets meer vertellen over dit voertuig?

Groetjes,
Chris
Klopt, is een Amerikaanse railvoertuig die vaak op loggingbaantje (houthakkers baantjes) e.d. gebruikt werden...
Deze zou best 1:6 kunnen zijn, zoals je ziet is deze op basis van een auto (kleine vrachtwagen) gemaakt. Deze dingen werden in de houtlogging e.d. gebruikt waar absoluut geen grote jongens konden worden ingezet.

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2013 21:42

Ik heb een hele zooi (Amerikaanse) Model Railroader magazines liggen, en daar staan veel kleine locs voor smalspoor in. (Ik houd meer van het normaalspoor spul.)
Het zijn er zoveel dat zoeken haast onbegonnen werk is. 1/6 is in spoor toch wel ongebruikelijk.
Afgaande op de foto, een benzinemotorloc, dus half auto. Specifiek heb ik geen informatie, maar op nauwelijks rendabele lijntjes werden dit soort constructies nog wel eens ingezet. Ik heb wel foto's van railjeeps, maar dat zijn tijdelijke conversies. Wel interessant vanwege de zeldzaamheid.

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 26-10-2013 21:51

Zal de magazines weleens in willen kijken 8)

Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2013 22:32

Grote kans dat die loc erin staat. Ik heb ook wel wat literatuur over Amerikaans militair vervoer; dat is toch een dimensie extra. Dat militair vervoer van materieel en personeel was gigantisch, vooral omdat er nog geen highways waren. Zo'n tien jaar geleden kwamen wat fraaie modellen (uiteraard 1/87) van legerrijtuigen uit, slaapwagens en keukenwagens, maar je kunt niet alles hebben.
Op een of andere manier in dat inzien wel te regelen.

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 26-10-2013 22:47

Misschien bij onze volgende clubmeeting :wink:

Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Gast

Bericht door Gast » 27-10-2013 00:12

Voor het vervoer heb ik haast een vrachtwagen nodig! Als ik modellen wil meenemen, dan zit dat er niet in.
Ze zijn wel voor een redelijk bedrag te koop.

Plaats reactie

Terug naar “Gevraagd”