Interesse in een Heavy Girder Bridge (soort Bailey brug)?

Plaats hier alles wat te maken heeft met overigen tanks of voertuigen in de schaal 1/6
Plaats reactie
Randall
Soldaat 1
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-05-2013 15:44

Interesse in een Heavy Girder Bridge (soort Bailey brug)?

Bericht door Randall » 29-07-2014 16:35

Op OSUK staat een aankondiging van Old Git waarin onderdelen van een Heavy Girder Bridge beschikbaar komen, die door het Royal Engineer museum worden verkocht:

http://www.onesixth.co.uk/vb4forum/show ... ures-added

Een HGB is een na-oorlogse opvolger van de Bailey brug welke door de geallieerden werd gebruikt. De versie die het museum te koop aanbiedt betreft onderdelen van instructie-materiaal waarmee genie-studenten schaalmodellen van bruggen konden maken. De schaal is 1/6 en alles is gemaakt van hout met messing onderdelen. Dit is NIET sterk genoeg om een Armortek tank te kunnen dragen maar gewoon kunststof modellen tot circa 20 kg moet geen probleem zijn.
De brugdelen worden per sectie verkocht. 1 sectie is circa 120 cm breed en 60 cm 'lang'. Met vier secties maak je dus een brug van 240 cm lang.
Een HGB brug is eigenlijk van begin 50-er jaren, maar is qua uiterlijk bijna identiek aan een Bailey brug: de zijpanelen zijn wat groter (zeg maar een 1/5 Bailey brug formaat) en het wegdek is metaal ipv hout (kwestie van schilderen).

Bekijk de foto's op OSUK.

Ik ga proberen om een aantal secties aan te schaffen. Per sectie moet gerekend worden op circa 40-50 euro (inclusief transport naar Nederland). Als iemand interesse heeft neem dan svp per PM direct contact met mij op. Ik heb het contact-adres van het museum.
Werk om te leven, leef niet om te werken...
Een volk dat vrijheid inlevert voor veiligheid zal uiteindelijk géén van beide bezitten (Benjamin Franklin)

Rob
Luitenant
Berichten: 1812
Lid geworden op: 12-06-2012 18:40

Bericht door Rob » 30-07-2014 08:24

Wel mooi maar de ruimte ervoor ?
Enjoy life you never know when its over !

Waldo h
Luitenant
Berichten: 1189
Lid geworden op: 28-07-2012 00:04

Bericht door Waldo h » 30-07-2014 08:48

Dat is werkelijk een lachwekkend prijsje voor een uniek project !

Ton
Site Admin
Berichten: 739
Lid geworden op: 28-01-2012 19:07

Bericht door Ton » 30-07-2014 23:01

Als je eraan kan komen wil ik ook wel 2 delen kopen, kunnen we ze altijd tijdens een demo of foto shoot nog koppelen

Ik hoor het wel
Het is minder erg iemand door de dood te verliezen dan door ontrouw. De dood vernietigt alleen de toekomst; het verraad doodt ook het verleden.

Randall
Soldaat 1
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-05-2013 15:44

Bericht door Randall » 31-07-2014 00:21

OK Ton,

Ik heb nog een -buitenlandse- verzamelaar die wat delen wil hebben dus ik zal ook proberen er 2 voor jou te krijgen. Als eea lukt ben ik van plan ze zelf in Engeland op te halen. Tegen die tijd zal ik bij je aankloppen voor wat centjes.

Groeten,

Randall
Werk om te leven, leef niet om te werken...
Een volk dat vrijheid inlevert voor veiligheid zal uiteindelijk géén van beide bezitten (Benjamin Franklin)

Randall
Soldaat 1
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-05-2013 15:44

Bericht door Randall » 01-10-2014 20:59

Ton,

Je hebt een PB!

Randall
Werk om te leven, leef niet om te werken...
Een volk dat vrijheid inlevert voor veiligheid zal uiteindelijk géén van beide bezitten (Benjamin Franklin)

Plaats reactie

Terug naar “1/6 Overigen tanks en voertuigen”