3d ontwerpen tbv Sherman Firefly

Plaats hier alles wat te maken heeft met Geallieerde tanks of voertuigen in de schaal 1/6
Rob
Luitenant
Berichten: 1812
Lid geworden op: 12-06-2012 18:40

Bericht door Rob » 08-04-2014 07:40

Dit wordt wel heel apart. Daar waar jij de munitie laat printen kunnen die vanalles printen ??
Enjoy life you never know when its over !

Jouke
Sergeant
Berichten: 810
Lid geworden op: 14-12-2012 08:12

Bericht door Jouke » 08-04-2014 07:46


Randall
Soldaat 1
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-05-2013 15:44

Bericht door Randall » 08-04-2014 09:49

Jouke schreef:Overigens had ik de stempels gestempeld. Dat ziet er volgens mij iets realistischer uit dan transfers. Het vergt wel enige oefening... :P

Kan wel eens een foto posten van mijn kogels mocht je het resultaat willen zien.
Mijn voorkeur gaat uit naar stempelen. Daarvoor moet ik wel een stempel laten maken (alleen het rubber). Heeft iemand ervaring met een adres waar ik een zelf ontworpen stempel kan laten maken? Behalve tekst zijn er ook een aantal bijzondere markeringen nodig.
Werk om te leven, leef niet om te werken...
Een volk dat vrijheid inlevert voor veiligheid zal uiteindelijk géén van beide bezitten (Benjamin Franklin)

Jouke
Sergeant
Berichten: 810
Lid geworden op: 14-12-2012 08:12

Bericht door Jouke » 08-04-2014 09:58

Oké hier komtie: :wink:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Wat ik heb gedaan is volgens mij in Powerpoint ofzo de tekst gemaakt precies in het lettertype wat ik wilde hebben, en daar een PDF van gemaakt. kan ook gewoon een Word bestand, als resolutie maar goed is.
Daarna opgestuurd naar (besteleenstempel) een bedrijf die stempels maakt, met de mededeling dat het om erg kleine tekst ging, en ik graag wilde weten of het mogelijk was enz enz.
(probeer al je stempeltjes op een zo klein mogelijk gebied te tekenen, stempels zijn duur :wink: )

Daarna kreeg ik twee plaatjes binnen, eentje was mislukt, andere perfect gelukt.
Toen de stempeltjes uitgeknipt en deze op een zelfgemaakt stempelhoutje geplakt.

Stazon inkt gebruiken!

Succes :wink:

Guus Knapen
Luitenant
Berichten: 1803
Lid geworden op: 22-09-2012 21:07

Bericht door Guus Knapen » 08-04-2014 11:22

Ik heb zo'n exemplaar van Jouke in mijn bezit. Hij is werkelijk prachtig.
Alleen heb ik er nog geen loop voor...
Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten!

Randall
Soldaat 1
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-05-2013 15:44

Bericht door Randall » 08-04-2014 11:28

Jouke,

Ik had ze al op de laatste Actionfigurado gezien maar ze blijven onwijs 'sexy'. Ik heb erover nagedacht om de 17PD granaten ook uit metaal te laten draaien, maar ik denk dat het voor veel potentiele afnemers te duur zou zijn. De 17PD granaten worden dus van giethars.

Kun je een indicatie geven van het formaat van de stempels die je bestelde en wat je kwijt was?
Werk om te leven, leef niet om te werken...
Een volk dat vrijheid inlevert voor veiligheid zal uiteindelijk géén van beide bezitten (Benjamin Franklin)

Jouke
Sergeant
Berichten: 810
Lid geworden op: 14-12-2012 08:12

Bericht door Jouke » 08-04-2014 11:39

Randall,

Wat is duur.... Voor een setje die je op de foto ziet (dus incl stempels etc) rond de 23 tot 25 euro.


En tsja, wat kosten die stempels...
Ik heb het gedaan bij besteleenstempel, en dan via de mail uitgelegd, inclusief het PDF-je.

Daarin stonden de stempel in de goede schaal ten opzichte van elkaar, en die AI die je op de kogel ziet, daar gaf ik de maten van door, zodat de rest automatisch ook op maat was.

En gewoon zoals ik al zei, zo dicht mogelijk bij elkaar plaatsen, dan past het op 1 los stempelplaatje, en ben je een paar tientjes kwijt.

Ik kan je wel een setje opsturen, kun je het van dichtbij bekijken :wink:

Plaats reactie

Terug naar “1/6 Geallieerde tanks en voertuigen”