Opel blitz

Plaats hier alles wat te maken heeft met Duitse tanks of voertuigen in de schaal 1/6

Ton
Site Admin
Berichten: 739
Lid geworden op: 28-01-2012 19:07

Bericht door Ton » 10-01-2014 15:29

Willem V schreef::shock: Echt mooi geworden, Twee opmerkingen, het balkenkruis hoort er niet op en onder het divisie embleem horen twee eikenbladeren. Voor het andere teken zie foto,het staat er tussen :wink:
Afbeelding

Hoi Willem het embleem met die eikenbladen heb ik ook maar gekozen voor deze wat is het verschil, ik weet het niet, als ik het nakijk zie ik deze in 1944, wat betreft het kruis op de deuren waarom niet? Ik heb diverse afbeeldingen met of op de deuren of achterbak eventueel het kruis alleen gespoten in het wit

Graag even jou visie ik ben nooit te oud om te leren :roll:
Het is minder erg iemand door de dood te verliezen dan door ontrouw. De dood vernietigt alleen de toekomst; het verraad doodt ook het verleden.

Willem V
Korporaal
Berichten: 233
Lid geworden op: 01-11-2013 18:48

Bericht door Willem V » 10-01-2014 16:05

Het eikenloof werd in de zomer van 44 gebruikt,dan zit het rond D Day. Het balkenkruis (op deuren etc) zie je meer op veroverde vrachtwagens en tanks en dan het liefst GROOT :wink: Op eigen organieke niet gepantserde voertuigen is het gebruik van kruizen op deuren ed niet de norm (al sluit ik incidenteel gebruik niet uit,maar dan zie ik het liefst een foto uit de periode erbij) Maar als modelbouwer,heb je een bepaalde vrijheid.Het blijft een pracht Opel Ton,zonder kijf.

Ton
Site Admin
Berichten: 739
Lid geworden op: 28-01-2012 19:07

Bericht door Ton » 10-01-2014 17:09

zo zie je maar Willem, maar goed dat je weer terug ben :-D :-D

ik ben verder gaan spitten en je hebt volkomen gelijk

direct verbeterd "baas"

en ik geef toe dit zie er nog mooier uit

Afbeelding

Afbeelding
Het is minder erg iemand door de dood te verliezen dan door ontrouw. De dood vernietigt alleen de toekomst; het verraad doodt ook het verleden.

Willem V
Korporaal
Berichten: 233
Lid geworden op: 01-11-2013 18:48

Bericht door Willem V » 10-01-2014 17:36

Nou kwijl ik helemaal Ton :D Super,echt waar!

Gast

Bericht door Gast » 10-01-2014 18:07

Mooi, mooi en nog eens mooi :-D :-D :-D

chris quick
Moderator
Berichten: 6918
Lid geworden op: 06-05-2012 16:56

Bericht door chris quick » 10-01-2014 18:11

Dat ziet er weer geweldig uit Ton!!!!


Groetjes,
Chris
Medicom verslaafd

Hans Udo
Korporaal
Berichten: 169
Lid geworden op: 13-03-2013 21:05

Bericht door Hans Udo » 10-01-2014 21:06

Net echt Ton!

Nog even een vraagje: weet jij (of iemand anders) hoe de contactsleutel van de Opel Blitz eruit ziet?
Heb het wel eens aan JC gevraagd maar zelfs hij wist het geloof ik niet zeker....

Waarschijnlijk heb ik een orginele sleutel maar weet dit niet zeker. Foto volgt nog.

Hans

KG Doornvliet
Korporaal
Berichten: 151
Lid geworden op: 20-02-2013 20:46

Bericht door KG Doornvliet » 10-01-2014 21:29

zoooo!!!! dat is nog eens lekker thuiskomen! Wat een prachtige Blitz heb je ervan gemaakt Ton. Zoveel liefde voor details... de klasse druipt er vanaf. Ik wist bijvoorbeeld niet dat een gecamoufleerde Flak maar deels gecamoufleerd was. Mooi hoor! En Wim dank voor je wijze expert raad! heb je je nog een tip welk onderdeel teken op de Blitz zou moeten en waar?
Nogmaals: top mannen! En weer een prachtig bewijs wat dit forum voor moois kan brengen....
sinds 1999 verzamelaar van actiefiguren en voertuigen die rond D-Day in actie kwamen aan het Westfront. Desperaat op zoek naar een Panther en Koningstiger op schaal!

KG Doornvliet
Korporaal
Berichten: 151
Lid geworden op: 20-02-2013 20:46

Bericht door KG Doornvliet » 10-01-2014 22:10

heren, heb nog even gezocht. wellicht een mooie toevoeging; rechts divisie logo zoals nu gedaan, links het tactische logo van de abteilung. wat op de grijze blitz staat naast de G. Of slaat dit nergens op?
Afbeelding
sinds 1999 verzamelaar van actiefiguren en voertuigen die rond D-Day in actie kwamen aan het Westfront. Desperaat op zoek naar een Panther en Koningstiger op schaal!

Willem V
Korporaal
Berichten: 233
Lid geworden op: 01-11-2013 18:48

Bericht door Willem V » 10-01-2014 22:59

Graag gedaan,de grote G staat voor Guderain zoals K staat voor von Kleist. Zo was te zien onder welke bevelhebber de eenheden vielen. Je zou het tactische symbool,derde rij van onder,vierde van links kunnen gebruiken. Wel even het halftrack symbool veranderen naar een rondje van een wiel. Het Duitse systeem van tactische symbolen is flexibel en variaties zijn mogelijk van het basis symbool. Het kaartje laat ook niet alle zien,het beste kan je op internet foto's doorspitten. Je kan het ook perfect zonder doen,later in de oorlog is het gebruik van symbolen sterk verwaterd,met uitzondering van het divisie schild.

Plaats reactie

Terug naar “1/6 Duitse tanks en voertuigen”